Parafialny obóz młodzieżowy w Tatrach 18-25.08.2024

Nasz młodzieżowy obóz parafialny, był wyjątkowym czasem pełnym duchowych i turystycznych przeżyć oraz przyrodniczych i geograficznych odkryć. Łącznie uczestniczyła w nim czterdziestoosobowa grupa młodzieży z naszej parafii, pod opieką kadry: ks. Andrzeja Jędrzejewskiego, a także kierownika obozu p. Krzysztofa Linowskiego wraz z żoną p. Renatą Linowską, diakona Kamila Stachuczego, kleryka Filipa oraz wychowawców: Ewy, Patrycji, Antka, Michała i Mateusza, który już jako dyplomowany lekarz sprawowała opiekę medyczną. Przez dwa dni był z nami też nowy wikariusz naszej parafii, ks. Marcin. Dwa dni w górach wystarczyło, by nawiązać dobre relacje z naszym nowym księdzem.

W duchowym programie obozu każdy dzień miał swojego patrona. Poznawaliśmy życie świętych, głównie młodych (m.in. Stanisław Kostka, Carlo Acutis, Jerzy Piotr Frasatti, Karolina Kózkówna), z którymi próbowaliśmy się bardziej zaprzyjaźnić i którzy  stawali się dla nas inspiracją i pomagali nam spojrzeć wgłąb siebie. Pokazywali nam także pięknie przeżywaną młodość, w wierności Bogu, miłości bliźnich, prawdziwej radości i wolności od uzależnień.

Od samego początku staraliśmy się wykorzystać pogodę, na tyle, ile było to możliwe, więc nasze wędrówki rozpoczęliśmy od przejścia Doliną Kościeliską, przez Wąwóz Kraków, gdzie mogliśmy nabrać nieco wprawy i przyuczyć się chodzić w technicznych miejscach, które zawierają łańcuchy, czy drabiny. Skończyliśmy naszą wyprawę w Schronisku Ornak i już po chwili przerwy wyruszyliśmy w drogę powrotną, gdyż mieliśmy w planach Mszę Świętą w niezwykłym miejscu, jakim jest Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej w Zakopanem. Już kolejnego dnia mogliśmy mieć chwilę relaksu, ze względu na pogorszenie pogody, ale wykorzystaliśmy ten czas bardzo dobrze! Z rana odwiedziliśmy sanktuarium bł. Stefana Wyszyńskiego na Bachledówce, a dzięki jednemu z Ojców Paulinów mogliśmy poznać bliżej historię tego miejsca i szczególnych związków z Bachledówką naszego patrona, Prymasa Tysiąclecia. Po południu czekał na nas już tylko odpoczynek na Termach Chochołowskich i obozowy turniej gry w ping-ponga, aby nabrać energii przed następnym dniem, w którym wyruszyliśmy do Słowackiego Raju. W pamięci pozostaną nie tylko piękne wąwozy, emocje na drabinkach i innych eksponowanych miejscach, ale także ulewa która przemoczyła nas do suchej nitki. Mimo to nie zwalnialiśmy tempa! Już następnego dnia wyruszyliśmy na kolejną wędrówkę, także na Słowacji.  Trud drogi wynagrodziły piękne widoki: Rohackie Stawy zachwyciły wszystkich swoim urokiem i niesamowitym otoczeniem z dominującą granią Rohaczy. Wykorzystując dobrą pogodę, następnego dnia wybraliśmy się na wycieczkę z przewodnikiem Andrzejem Słodyczką, który pokazał nam piękno szlaku z Palenicy Białczańskiej, przez Dolinę Pięciu Stawów i Świstówkę do Morskiego Oka. To był bardzo intensywny dzień! Niektórzy wraz z księdzem proboszczem zdobyli tego dnia Szpiglasowy Wierch od Doliny Pięciu Stawów, schodząc następnie do Morskiego Oka. Na dobre zakończenie obozu wjechaliśmy kolejką na Kasprowy Wierch, skąd część grupy poszła na Kopę Kondracką i w dół do Doliny Małej Łąki, pozostali zaś zeszli z Kasprowego do Czarnego Stawu Gąsienicowego, a następnie przez Schronisko Murowaniec do Kuźnic.

Cały obóz był czasem nie tylko fizycznego wysiłku, ale przede wszystkim duchowego wzrostu. Codzienna Eucharystia i wspólne modlitwy, refleksje nad życiem świętych i bycie blisko natury pomogły nam zbliżyć się do Boga i zyskać nową perspektywę na codzienne życie. Pod koniec każdego dnia mieliśmy okazję na integrację – dzięki pogodnym wieczorkom z grami i zabawami, które przygotowywała dla nas Patrycja. Nie zabrakło sportowych emocji, głównie za sprawą zorganizowanego przez Michała i kleryka Filipa turnieju w tenisa stołowego, który wygrał Dawid Lis, pokonując w finale Franka Mazurka a trzecie miejsce zajął Antek Kalbarczyk.

To był niezapomniany tydzień, który na długo pozostanie w naszych sercach. Bogu niech będą dzięki!

Obóz był dofinansowany przez Gminę Miasta Radomia, Mazowieckie Kuratorium Oświaty, Caritas Diecezji Radomskiej i parafię św. Stefana.